روش های پشتیبانی شبکه در سازمان ها
هنگامی که شرکت ها و سازمان ها پشتیبانی شبکه خود را برون سپاری میکنند. شرکت پشتیبانی شبکه به روش های زیر از شبکه محافظت و نگهداری میکند.
- پشتیبانی تلفنی: گاهی می توان مشکلات به وجود آمده در شبکه را با تماس تلفنی، راهنمایی و مشاوره کارشناس شبکه بهسرعت حل نمود. اولین روش پشتیبانی شبکه به صورت تلفنی میباشد.
- ریموت زدن : گاهی ممکن است اگر مشکل به وجود آمده در شبکه با راهنمایی تلفنی قابل حل و بررسی نباشد. اما کارشناسان پشتیبانی شبکه با ریموت زدن اقدام به حل مشکل میکنند. این روش در 90% مواقع باعث حل مساله خواهد شد.
- مراجعه حضوری: اما در 10 درصد مواقع لازم است که کارشناسان با مراجعه حضوری مشکلات شبکه را مرتفع نماید. اگر مشکلاتی که در شبکه وجود دارند از طریق تلفنی یا ریموت حلنشده باشند، با مراجعه حضوری و بررسی دقیق بهطور قطعی حل خواهد شد.
خدمات پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی است؟
خدماتی که شما در قالب پشتیبانی شبکه خواهید داشت شامل مواردی است که پس از بررسی اولیه کارشناسان و ارائه طرح پیشنهادی بهطور دقیق مشخص خواهد شد. این خدمات باید بهگونهای باشد که مدیران و صاحبان کسبوکار دیگر دغدغهای درزمینه شبکههای کامپیوتری خود نداشته باشند. در ادامه با برخی از این خدمات آشنا خواهید شد.
- نگهداری و رفع مشکلات سیستم و شبکه
- نصب و راهاندازی آنتیویروسها و فایروالهای سختافزاری و نرمافزاری و بهروزرسانی
- نصب و بروز رسانی نرمافزارهای کاربردی و سیستمعاملها (در صورت نیاز)
- مدیریت و اختصاص اینترنت به کاربران با توجه به نیاز سازمانی و تقسیم پهنای باند موجود.
- استراتژی ارتقاء شبکه و مشاوره به کارفرما در راستای بهبود شبکه با توجه به بودجه و نیاز سازمان
- ارتباط با شرکتهای ارائهدهنده نرمافزارهای مورداستفاده سازمان و رفع اشکالات احتمالی
- ارائه گزارش ماهیانه از وضعیت پشتیبانی شبکه
- خرید سختافزار و نرمافزارهای موردنیاز مجموعه
- یکپارچهسازی اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان
- مستندسازی وضعیت شبکه و آپدیت ماهیانه مستندات
- بررسی دورهای وضعیت شبکه
- .
برون سپاری پشتیبانی شبکه چه مزایایی دارد.
صرفهجویی در هزینهها با حذف هزینه استخدام کارشناس پشتیبانی شبکه
- صرفهجویی در زمان
- بهره منابع داخلی سازمانها
- تسریع فرآیند توسعه و یا تغییر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات
- تسریع فرآیند سازماندهی مجدد درونسازمانی
- خدمات منعطف
- بهرهمندی از خدمات تخصصی
- بهرهمندی از باکیفیتترین خدمات
- دسترسی به آخرین فناوریها و تکنولوژیها
- آسودگی، آرامش خاطر و تمرکز بر کسبوکار شخصی
فرآیند طراحی و راهاندازی شبکه برای پشتیبانی
طراحی شبکه نیاز به تخصص و دانش دارد. همچنین راهاندازی شبکه نیاز به یک تیم تخصصی دارد. اشتباههای ناشی از عدم تخصص کافی و یا کم تجربگی میتواند برای سازمان شما جبرانناپذیر باشد. بدیهی است که طراحی و راهاندازی شبکه بر اساس نیازهای فعلی و آتی سازمان انجام شود. لذا طراحی شبکه باید توسط تیمی انجام شود که چشمانداز مناسبی از سازمان شما داشته باشد. همچنین با استفاده از تجربه خود بتواند نیازهای آینده شمارا نیز در نظر بگیرد.
طراحی شبکه
برای طراحی شبکه نیاز به شناخت کامل و دقیق از محیط و تبیین اهداف پشتیبانی شبکه کامپیوتری است. این نکته را فراموش نکنید که هدف نهایی از اجرای یک شبکه، رفع نیازهای آن مجموعه است. یک طراح حرفهای نیاز به تجربه و دانش کافی دارد که بتواند با تلفیق علم و تجربه، دانستههای خود را در محیط واقعی پیادهسازی نماید. باید توجه داشت که طراحی یک شبکه کاملاً منحصربهفرد بوده و کپیبرداری از نمونه قبلی اشتباه میباشد زیرا هر شبکه نیازهای مربوط به خود را دارد. برآورد مالی راهاندازی و پشتیبانی شبکه قبل از طراحی باید محاسبه گردد تا بیشترین بازدهی با مناسبترین هزینه را داشته باشیم.
نیازسازمان ها و شرکت ها به برون سپاری
امروزه روابط برونسپاری در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه در سازمانهای محلی یک ضرورت استراتژیک محسوب میشود. بدین ترتیب سازمانها میتوانند بر روند اصلی کسبوکار خود متمرکز شوند. این کار روشی است برای اینکه با کاهش هزینههای عملیاتی، منابع برونسازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود داشته باشند.
از مهمترین موضوعات در حوزه فناوری اطلاعات برونسپاری است. برای توضیح واضحتر برونسپاری میتوان گفت؛ سپردن کار به کاردان. امروزه مدیران شرکتها و سازمانها مشتری مداری را سرلوحه خود قرار دادهاند. بدین ترتیب تمرکز بر کسبوکار اصلی سازمان و وم بهرهمندی از فناوریهای اطلاعات نوین آنها را به سمت برونسپاری خدمات پشتیبانی شبکه سوق میدهد. بهبیاندیگر؛ شرکتهایی که فروش را پایان یک معامله نمیدانند به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش توجه ویژهای دارند. چراکه درنهایت رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان بیشتر را در بر خواهد داشت.
درباره این سایت